Skip to content

Az ingatlanhirdetés, ami elad

ideális ingatlanhirdetés

2014 óta a leggyengébb évét zárta az ingatlanpiac, a vevők pedig csak tovább fogynak. Ha eladó ingatlana van, akkor most versenyt folytat a vevőkért: kiemelt jelentőséget kap maga az ingatlanhirdetés. Hogyan készítsük el úgy, hogy minél vonzóbbá tegye az eladó lakást, házat? Ehhez adok most néhány tippet.

2022-ben 22%-os csökkenést mért a Duna House az eladott ingatlanok számában az megelőző évhez képest, és várakozásuk szerint 2023-ban tovább csökken az értékesítések száma. Becslésük szerint ez a csökkenés valahol a 12-28%-os sávban lesz.

Ez azt jelenti, hogy idén nehezebb lesz értékesíteni az eladásra kínált ingatlant: kevesebb a vevő, a kínálatnak alacsonyabb számú keresletért kell versenyeznie. Ilyenkor aztán különösen fontos, hogy figyelemfelhívó módon hirdesse ingatlanát. Megbízhat szakembert, de ha a maga kezébe veszi az értékesítést, az alábbi tanácsok hasznosak lesznek.

HOL?

Az ingatlanok hirdetésének három hatékony csatornája:

  1. Ingatlanos portálok, mivel ingatlant vásárolni szándékozók leginkább itt keresnek lakást, házat.
  2. Közösségi média felületek, ezen belül kiemelt szerepe van a Facebooknak, amely még mindig a legtöbb felhasználóval rendelkezik. Itt megoszthatjuk eladó ingatlanunkat, vagy akár hirdetést is létrehozhatunk meghatározott célcsoportoknak.
  3. Eladó tábla vagy molinó kihelyezése az ingatlanra. Ennek segítségével a környéken lakók is tudomást szereznek az eladási szándékról, és akár kapcsolatrendszerükben is lehet érdeklődő. Ez hasznos számunkra, hiszen az ő ajánlásuk hiteles. Emellett pedig mindazok, akik kifejezetten a környéken járva keresnek eladó lakást, házat, megláthatják a táblát és azonnal kiemelt érdeklődővé válnak, hiszen preferenciáik között szerepel az ingatlan elhelyezkedése.

HOGYAN?

Hogyan mutassam be ingatlanomat a hirdetésben, hogy felkeltse a lehetséges vevők figyelmét? A hirdetés fő elemei az alapadatokon (ár, méret, szobaszám, telekméret) kívül a fényképek, az alaprajz és a hirdetés szövege.

A fénykép mond el a legtöbbet az ingatlanról! Ha nincs fénykép, sokan meg sem nyitják a hirdetést!

A figyelemfelkeltő fényképek elkészítéséhez legfontosabbak a megfelelő előkészületek. Mielőtt fotókat készít, takarítsa ki a lakást és tegyen rendet. A tisztaság és rend vonzóbbá teszi ingatlanát. Nem is vesszük észre, mennyi személyes tárgy gyűlik fel a lakásban, ezeket a fényképezés idejére tegyük félre.

Fontos, hogy ezek a személyes tárgyak ne vonják el a vevők figyelmét, nekik el kell tudni képzelni magukat az adott ingatlanban. Adja meg ezt a lehetőséget nekik!

Ha nem lakik az ingatlanban és nincs bútorozva, egy tisztasági festés lehetőleg fehér, vagy világos színnel, sokkal vonzóbbá, tágasabbá teszi ingatlanát.

Figyeljen olyan apróságokra is, hogy ne legyen mosatlan vagy száradó edény a konyhában, samponos flakonok a fürdőszobában. A tisztaság és rend tágítja a lakást, míg a sok tárgy csökkenti a tágasság érzetét. Ha a kertet is fényképezi, azt is tegye rendbe, a kerti eszközöket tüntesse el, a füvet nyírja meg.

A fotózáshoz a legideálisabb körülmények napos időben, délelőtt és kora délután vannak. Használja ezt ki! Még napos időben is kapcsolja fel a lámpákat. A belső képeket kb. 1,5 méteres magasságról készítse, ami nagyjából a mellmagasságnak felel meg.

A vevők a leginkább a nappalira, szobákra, konyhára és fürdőszobára kíváncsiak. De a fényképeken kiemelheti az ingatlan egyéb vonzó tulajdonságát például: szép kilátás, ingatlan környezete, extrák (télikert, fitneszterem, stb.). Egy-két apró dologgal vonzóbbá teheti még a képeket: terítsen meg az ebédlőben, a vázába tegyen friss virágot. Ha többet szeretne tudni a lakásfotózás titkairól kattintson korábbi cikkünkre >>

A hirdetés fontos eleme az alaprajz, mindenképpen töltsön fel egyet. Sokat segít a vevőknek! Nem kell pontosnak lennie, csak arányosnak. Ne felejtse feltüntetni a helyiségek nevét. Ha korábban gondolkodott az átalakításon, például több szoba kialakításán, ezt az átalakítási tervet is töltse fel. Ez a nagy alapterületű, de kevés szobaszámú lakások esetében teheti vonzóvá ingatlanát.

A hirdetési szövegben lehetősége van részletesebben bemutatni az ingatlanát. Amit tartalmaznia javasolt: figyelemfelkeltő cím, lakás leírása, épület jellemzői, az ingatlan elhelyezkedése (lokáció), műszaki felszereltség, költségek, parkolási lehetőségek, közlekedés, könnyen elérhető szolgáltatások.

A cím tartalmazzon valamilyen vonzó tulajdonságot az ingatlanról. Ez lehet a lokáció, alacsony rezsi költség, állapot, vagy egyéb tulajdonság. „Duna parti, belvárosi, budai panorámás lakás”, „Felújított, alacsony rezsijű lakás Terézvárosban”.

A többi tartalmi elem sorrendjét variálhatja, de az első három mindenképpen a lakás leírása, lokáció és az épület jellemzői. Ha a lokáció nagyon keresett, érdemes azzal kezdeni, vagy ha az épület jól ismert, vagy valami nagyon vonzó tulajdonsággal rendelkezik, akkor kezdje azzal a hirdetés szövegezését. Más esetben a lakás leírásával kezdje.

A szöveg legyen jól tagolt, informatív, ne legyen hosszabb, mint ami egy A4 lapra szellősen elfér. Emelje ki a vonzó tulajdonságokat! Ne írjon valótlanságokat! Mutatásnál kiderül. Az esetleges hátrányokat, ami nem nyilvánvaló a vevő számára, ne titkolja el, a szöveg végén említse meg (pl.: be nem fejezett felújítás; beázás nincs rendbe hozva, stb.).

Mielőtt megírja a hirdetést, nézzen rá az ingatlan portálokon lévő hirdetésekre „vevői” szemmel, sok jó ötletet, megfogalmazást találhat, amiket fel tud használni a hirdetésénél. Kérje meg az ismerőseit, hogy olvassák át, mondjanak észrevételeket. Figyeljen a helyesírásra!